Pages

z
z

Tuesday, February 15, 2011

Rujukan Resipi Alam Maya

KELAZATAN sesuatu juadah bukan sahaja terletak pada aromanya yang menusuk deria hidu. Ia juga disumbangkan oleh teknik penyediaan, pemilihan bahan dan ramuan serta cara persembahannya di atas pinggan.

Sajian yang menyelerakan itu tentu memberi kesan dalam kalangan para penggemar kulinari dan juga mereka yang berani mencuba apa saja jenis makanan.

Segalanya mungkin mudah bagi yang sudah biasa di dapur dan mempunyai kemahiran memasak yang diwarisi sejak kecil. Namun, bagi yang baru hendak belajar atau ingin mengetahui tentang resipi tertentu, mereka pasti akan merujuk kepada buku-buku resipi atau laman web.

Antara banyak muka surat maya mengenai resipi yang dekat di hati peminat negara ini adalah laman web MyResipi.com.

Kaya dengan senarai resipi tempatan dan antarabangsa, pembangunan laman web itu adalah hasil kasih sayang seorang suami terhadap isterinya. Ia merangkumi pelbagai resipi mudah dan menarik yang kebanyakannya dikongsi oleh golongan suri rumah.

Pengasas MyResipi.com, Dr. Bakhtiar Affendi Rosdi, 36, berkata, dia telah membangunkan laman web berkenaan pada tahun 2006 untuk isterinya ketika melanjutkan pengajian di Institut Teknologi Tokyo, Jepun beberapa tahun lalu.

“Idea untuk membangunkan laman web ini lahir apabila isteri yang mengikuti saya ke Jepun gemar mencari resipi-resipi menarik di alam maya.


LAMAN web MyResipi.com mempunyai kira-kira 60,000 orang ahli berdaftar dan menerima kunjungan pengguna Internet dari dalam dan luar negara.

Artikel penuh klik SINI..

1 comments:

nur ikhyar dee said...

MyResipi??

hmm bgs nie

^_^

Post a Comment