Pages

z
z

Tuesday, July 26, 2011

Siti Saleha meniti populariti



KISAH percintaan Nora Elena dan Seth Tan menjadi idaman dan igauan setiap penonton yang mengikuti siri drama tersebut yang telah ditayangkan di slot Akasia TV3 beberapa bulan lalu. Di dalam drama yang diadaptasi dari sebuah novel yang berjudul Kasih Yang Suci ini, pendatang baharu Siti Saleha atau nama sebenarnya Siti Saleha Mohd. Baharum telah diberi kepercayaan untuk memegang watak utama di samping pelakon kacak Aaron Aziz yang memegang watak Seth Tan.

Walaupun telah tiga tahun berada di dalam industri seni, nama Siti Saleha kurang dikenali ramai. Namun, bak kata orang, tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu. Watak Nora Elena berjaya melonjak terus nama gadis berusia 21 tahun ini dalam bidang yang diminatinya sejak kecil itu. "Saya tidak sangka drama ini mendapat sambutan ramai. Namun, apa yang boleh dikatakan, saya seronok sepanjang terlibat dalam penggambaran Nora Elena. Saya juga suka kepada watak yang saya lakonkan sejurus selepas menerima tawaran tersebut.

"Ia merupakan pengalaman pertama saya berlakon dan memegang watak dari drama yang diadaptasikan dari sebuah novel," ujar Saleha yang manis berkebaya rekaan Salikin Sidek ketika ditemui dalam majlis The Blue Kebaya Showcase, The Weld, Kuala Lumpur baru-baru ini. Di sebalik kejayaan dan kepuasan berlakon yang dikecapinya, Saleha akui masih baru dengan publisiti yang diterima dirinya dan sedikit sebanyak membuatkan empunya diri takut dengan penerimaan masyarakat terhadapnya.

"Saya mendapat kepuasan yang berlainan setelah berlakon di dalam drama ini dan dari segi publisiti pula sedikit menakutkan. Ini kerana kini apabila saya bersiar-siar atau berjalan di mana-mana, orang akan mula mengenali dan melihat saya. "Seperti baru-baru ini, ketika saya ingin menuju kereta selepas tamat kuliah, tiba-tiba seorang lelaki memanggil saya dari arah belakang. Masa itu, saya sedar yang saya semakin dikenali. Namun, saya tidak mahu sombong dan lupa diri," cerita Saleha yang berikrar dia akan sentiasa mengingatkan dirinya agar terus berpijak di bumi nyata dan tidak hanyut dibuai keenakkan dunia glamor.

0 comments:

Post a Comment